Skargi i wnioski
SKARGI I WNIOSKI
Skargi i wnioski, dotyczące działalności Sądu Okręgowego w Suwałkach oraz działalności prezesów Sądów Rejonowych w obszarze właściwości Sądu Okręgowego w Suwałkach, rozpatruje Prezes Sądu Okręgowego w Suwałkach.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
- na piśmie:
· osobiście - w Biurze Podawczym Sądu Okręgowego w Suwałkach (parter)
· za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Sąd Okręgowy w Suwałkach
ul. Waryńskiego 45
16 - 400 Suwałki
- pocztą elektroniczną na adres e-mail:
- faksem na nr: (87) 56 31 303
- ustnie do protokołu:
w Referacie ds. Wizytacji Sądu Okręgowego w Suwałkach,
ul. Waryńskiego 45, pokój 216, wew. 240
w godzinach:
800 - 1400, od poniedziałku do piątku.
Informacje o stanie spraw dotyczących skarg i wniosków można uzyskać osobiście w Referacie ds. Wizytacji Sądu Okręgowego w Suwałkach, ul. Waryńskiego 45, pokój 216 oraz telefonicznie pod numerem tel. (87) 56 31 240.
Regulacje prawne:
Tryb i organizację przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych reguluje:
- rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 maja 2012 r. w sprawie skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych (Dz. U. 2012 r., poz. 524),
- ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (tekst jednolity Dz. U. 2018 r., poz. 23 z późn. zm.).